slarvig .

Jag hatar mej själv för att jag har varit så slarvig på att uppdatera bloggen . Sist jag skrev var när jag kom hem från Danmark och det är mer än 4 veckor sen ! Men nu kommer jag skriva lite om allt jag gjort sen jag sist skrev .

Danmark .
Vi hade jättekul i Danmark . Vi gick på Experimentariumet och så kollade vi på en film som heter Fly me to the moon . På lägerskolan bodde jag i samma rum som Natta , Lisa , Ronja och Elna . Innan man fick sin nyckel till sitt rum fick man sitta och vänta ute på en kulle och då började alla ha kuddkrig . Vi var och shoppade på både Ströget och i Helsingör . Vi var även på muséet Believe it or not . Där såg man jättemånga äckliga saker som en man som hade två pupiller i varje öga och en kalv med två huvuden . Vi var också på Bakken där jag tappade min mobil när jag åkte den nya karusellen som heter Tornado .
Har ni någon gång varit i Danmark ?


Skolavslutning .
Den 10 juni hade jag skolavslutning och det var nog den bästa dagen i mitt liv ! I kyrkan sjöng vi 3 olika låtar sen så gav man sina rosor och sånt . Blomsterbutiken hade stängt när jag kom på att jag behövde rosor så vi åkte till Maxi och köpte små shampooflaskor istället . När vi kommer hem så står mormor , morfar , farmor , farfar och Gittan och sjunger för pappa när han kommer in (pappa fyllde gammal gubbe , alltså 40 år , den 9 juni ) . Eftersom pappa inte visste det så började han planera att vi skulle följa med honom till jobbet för att han var tvungen att jobba lite . Och att vi skulle köra förbi glassiären , eftersom vi har gjort det sen jag gick ut förskoleklass . Men det blev så att pappa fick jobba och mormor , morfar , farmor , farfar och Gittan fick följa med mej och Felicia till glassiären .
Vad brukar ni göra på er skolavslutning ?


Storstädningen .
Efter skolavslutningen började jag storstäda mitt rum . Jag ska möblera och måla om i mitt rum och fick därför sortera alla mina saker . Jag har tänkt ha gråa väggar med en lila fondvägg på fönstersidan .
Vilka färger tycker ni är snygga ?

Skåne .
Söndagen den 21 juni åkte jag till mormor och morfar med Elna . När vi kom dit beställde vi pizza och när vi hade ätit upp den satt jag och Elna vid datan . På måndagen åkte vi ut på landet till Anne-Lise . På tisdagen åkte vi till Smyge och hälsade på Lena och Ingvar . På onsdagen kom Rasmus och då åkte vi till badet . På torsdagen åkte både Rasmus och Elna hem och på kvällen kom Anders , Susanne och lilla Isa . På fredagen åkte Anders , Susanne och Isa hem och resten av dagen slappade vi bara . På lördagen åkte jag och Felicia hem .
Vad brukar du göra när du är ledig ?

V. 27 .

Måndagen den 29 juni blev det bara att packa husvagnen och åka ut till Skönstavik camping eftersom vädret var kanon . Där campade jag , pappa och Felicia ända till fredag . På torsdag kom Emma och vi badade nästan hela tiden . På fredagen packade vi ihop och körde till Skåne för att gå på tvillingarna Minna och Tindras födelsedagsfest . De blev ju stora tjejer nu när de fyllde 7 . På lördagen åkte vi hem igen . Sen åkte vi ut till Sturkö för att hälsa på Smulan och Claes . Johan , Camilla , Alfred och Tilde var också där .
Vad har du gjort den här veckan ?

Det blev ett långt inlägg . Eftersom mamma och pappa ska köpa ny dator har vi ingen ordentlig dator och därför kommer bilder sen när vi fått den nya datorn . Nu måste jag gå och packa . Hej då !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0